Tyhjässä huoneessa muuttolaatikoiden keskellä mies ja nainen, jolla on pieni lapsi sylissään katselevat isosta ikkunasta ulos, josta näkyy kerrostaloja

Tukea arkeen

Tarvitsetko  tukea ja neuvontaa arjen haasteihin?  Raha-asianeuvonta Rari tarjoaa maksutta yksilöllistä neuvontaa raha-asioiden hoitamiseen. Yhteisöneuvonnan päivystäjät puolestaan tukevat sinua arjen monenlaisissa  haasteissa ja autavat etsimään niihin ratkaisuja.

Raha-asianeuvonta Rari

Raha-asianeuvonta Rari tarjoaa maksutonta yksilöllistä neuvontaa raha-asioiden hoitamiseen. Rari-neuvojat ovat koulutettuja ja vaitiolovelvollisia vapaaehtoisia, joiden kanssa voit käydä läpi tuloja ja menoja, miettiä velkojen maksusuunnitelmaa tai saada apua lomakkeiden täyttämiseen.

Neuvonta voi olla myös ennaltaehkäisevää keskustelua henkilökohtaisen talouden haasteista. Tapaamiseen voi siis hankkiutua jo ennen kuin varsinaisia ongelmia rahankäytön kanssa on ilmaantunut.

Tiedustelut ja ajanvaraus

Voit tiedustella aikaa raha-asianeuvontaan myös tämän lomakkeen kautta. Tiedustelu ohjautuu toiminnan koordinaattorille, joka on sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

Yhteisöneuvonta

Yhteisöneuvonta tukee arjen haasteissa ja auttaa etsimään niihin ratkaisuja. Yhteisöneuvonnassa saa keskusteluapua, neuvoja julkisissa palveluissa asiointiin, tietoa oikeuksista ja etuuksista sekä tukea erilaisissa arkielämän pulmissa.

Nekalan seurakuntatalolla (Kuoppamäentie 23) on yhteisöneuvonnan päivystys tiistaisin kello 11–13. Päivystyksen toteuttavat yhteistyössä Pirkanmaan hyvinvointialueen etsivä sosiaalityö, Tampereen Eteläinen seurakunta ja Kela.

Yhteisöneuvonnan ajankohdat

Annalan yhteisöneuvonta ti 21.5.2024 klo 9-11Levonmäen seurakuntakoti

Annalan yhteisöneuvonta ti 28.5.2024 klo 9-11Levonmäen seurakuntakoti

KohtauspaikkaKohtauspaikka