MasaMasan mutinat

Masa on paljasjalkainen peltolammilainen setämies, joka tykkää ritareista ja miekoista, vaikka on pasifisti. Alun alkujaan hän päätyi silloiseen Viinikan seurakuntaan sivariksi, mutta tekee nykyään "oikeita" töitä pyhäkoulun, varhaiskasvatuksen ja viestinnän parissa. Hän hyväksyy avarakatseisesti sekä kahvin että teen ja kuluttaa niitä huolestuttavassa mittakaavassa. Jos hänellä on vapaa-aikaa, hän tuhlaa sen nörtteillen fantasian ja scifin parissa. TM:n paperinsakin hän sai työelämän kannalta hirmu hyödyllisestä languedocilaisesta trubaduurirunoudesta.

rss Masan Mutinat

Matti Etelänsaari palvelee Tampereen Eteläisessä seurakunnassa pyhäkouluteologina. Blogissaan hän kertoo ajatuksistaan seurakunnastamme ja elämästä sen ympärillä, omaan persoonalliseen tyyliinsä.
26.6.2013 21.15

Merkki, johon voi luottaa

(Tämä juttu sai alkunsa epifaniasta, jonka koin herättyäni aamuyöllä unesta, jossa kauppasin käytettyjä sukkia kirpputorilla ja samosin korvessa tuntemattoman kosken alkulähteitä etsien.)
Ostin jokin aika sitten paketin wc-paperia. Kun kerran halvalla sai. Vasta kotona huomasin, ettei siinä ollut minkäänmoista ympäristömerkkiä. Tunsin itseni rikolliseksi. Ja vähän petetyksikin - kun eikö nykyään kaikissa ole jo jonkinmoinen ekolätkä? Että ostamalla meidän tuotteemme autat samalla luontoa ja saat hyvän mielen?

Merkit lupaavat aika paljon. Vaan mistä minä tiedän, että se pitää lupaamansa? Sehän on pelkkä tyylitelty lätkä paketin kyljessä. Pitäisikö tässä soittaa vessapaperitehtaan pr-henkilölle ja tivata, että näinkö ostamalla juuri teidän firmanne tuotteen pelastan maailman eikä kilpailevan puljun vastaavalla? Voiko sellaisen tyypin lupauksiin luottaa, jolle maksetaan liksaa vakuuttelusta?

Myös suhtaudun varauksella lupauksiin, että juuri tätä meidän tuotettamme käyttämällä saat jo kahdessa viikossa 47,2% valkoisemmat hampaat, ja että tällä brändillämme elämänlaatusi kohenee katu-uskottavuusakselilla pykälän verran, asteikolla yhdestä kymppiin.

Onneksi on kuitenkin yksi merkki, johon voin luottaa ja jota voisin suositella myös ystävälle ja/tai perheenjäsenelle. Se näyttää tältä:

Tällä merkillä on paras mahdollinen sponsori, jota ei kuulemma voi lahjoa, ja aika monta verratonta suosittelijaa, joista monet ovat vielä elossa. Ja kauppa on hintansa väärti, sillä se a) ei maksa mitään ja b) tarjoaa takuutodistuksensa* mukaan tähän hintaan armon, rakkauden, anteeksiannon ja pelastuksen. Juuri tätä tarvitsen proaktiiviseen ja dynaamiseen elämääni!

*) so. Raamattu - 66 kirjaa yhden hinnalla, eikä tässäkään vielä kaikki!

Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi